Píndoles de coneixement


Aquesta secció recull les píndoles de coneixement de l'Observatori Socioeconòmic d'Osona


La manera com creixin les ciutats serà clau per assegurar la sostenibilitat del planeta

Durant els propers anys les ciutats que creixeran a major ritme estaran localitzades a l’Àfrica.
Guerra pels recursos Sostenibilitat

Els treballadors s’enfrontaran al repte de crear la seva pròpia marca personal

La pressió de crear la pròpia marca personal a Internet creix dia a dia. Aquesta tendència neix de la nova estructura econòmica i la impredictibilitat del futur laboral de les persones.
Participació L'individu al centre de tot

La privacitat serà un bé de luxe

Quan la vida pública es converteix en la nova normalitat, els supermercats demanen als clients omplir formularis amb les seves dades i totes les compres que realitzem queden registrades, les expectatives sobre la privacitat de les persones han de canviar per força.
Transparència

Educació personalitzada, vitalícia i universal

Hi ha tres factors que impulsaran aquest canvi: la tecnologia, la societat i el mercat laboral.
L'individu al centre de tot

L’empoderament de les dones i el desenvolupament econòmic

L’empoderament de les dones és un procés multidimensional que té lloc en els àmbits sociològics, educatius, psicològics, econòmics i polítics.
Participació

La desintoxicació digital neix com a resposta a una vida permanentment connectada

La primera cosa que fan les persones quan es lleven i l’última quan se’n van a dormir és mirar el telèfon. Les fronteres entre la vida digital i el món real són cada cop més borroses.
Participació

L’impacte de les xarxes socials sobre el periodisme

El concepte de “periodista” entès de forma tradicional perd força en un món on les persones no només escullen la informació que volen consumir, sinó que elles mateixes volen crear el contingut informatiu i compartir les seves opinions.
Participació

La recerca de la individualitat

Durant els seus primers anys d’existència, existia una sensació de llibertat que poc a poc ha anat sent substituïda per la preocupació de com cuidar i estudiar aquesta marca personal.
L'individu al centre de tot

Les característiques del consum ètic

Una de les formes més significatives que tenen actualment les persones per tenir un impacte en el món és a través de les seves decisions de consum.
L'individu al centre de tot Sostenibilitat Transparència

La nova percepció de la salut i el benestar

Durant les últimes dècades el nombre de casos de malalties relacionades amb l’estil de vida, com la diabetis, s’ha doblat.
L'individu al centre de tot

L’impacte de les xarxes socials sobre el màrqueting i la publicitat

La publicitat tradicional obsoleta en un món dominat per les xarxes socials
L'individu al centre de tot Participació