En el seu lloc, les marques més espavilades comencen a utilitzar mètodes que intenten modular la conducta dels consumidors a través d’esdeveniments gestionats per les pròpies comunitats d’individus, de les comunitats online allotjades a les xarxes socials i a través dels anomenats influencers.
Aquestes marques utilitzen la necessitat dels individus d’explicar al món allò que estan vivint, de manera que són els seus propis consumidors objectiu els qui els generen la publicitat a través de Facebook, Instagram, Twitter o qualsevol de les xarxes socials que apareixen constantment.
Els individus busquen sentir-se part d’una comunitat, detectar la forma en què la gent vesteix, els aliments que compren, i fins i tot la beguda que prenen. A continuació, adopten aquests trets distintius i els mostren al món a través de les xarxes socials, i ensenyen formen part d’una determinada comunitat.
Per tant, per aquelles empreses que vulguin crear una marca i captar una comunitat fidel de consumidors, esdevé clau detectar a quins esdeveniments assisteixen les comunitats de persones amb interessos similars, participar en aquests esdeveniments arribar a formar part de la identitat d’aquestes comunitats.