Destacats

Repunt de l’atur a Osona aquest agost (+3,2%) tot i la millora respecte al 2024 (–5,7%)

NOTA D’ATUR I CONTRACTACIÓ - Agost 2025

L’atur a Osona ha continuat la tendència a l’alça iniciada en els darrers dos mesos. Aquest increment s’explica, en part, pels efectes de la finalització de la temporada d’estiu, que, tot i tenir un impacte menor que en zones amb una marcada activitat turística —com el litoral o el Pirineu—, també pot influir en el mercat laboral comarcal. En concret, l'agost de 2025 es tanca amb 207 persones aturades més que el mes anterior, un augment del 3,2%, i la xifra total se situa en 6.705 persones.Tot i aquest repunt mensual, l'anàlisi comparativa interanual continua sent positiva: en relació amb l’agost de 2024, l’atur s’ha reduït un 5,7%.

Aquest augment ha afectat tots els col·lectius, amb una incidència especial en els menors de 30 anys (+3,7%) i en el grup de 30 a 44 anys (+7,0%). Els majors de 50 anys, un dels col·lectius amb més dificultats de reinserció laboral, són els únics que han registrat una petita reducció de l’atur (–0,2%).

A escala territorial, l’increment del nombre de persones aturades s’ha concentrat principalment a Vic, amb 48 persones més (+2,3%), que representa un dels repunts més destacats del mes.

Pel que fa a la contractació, a l’agost s’han formalitzat 2.754 nous contractes, un descens del 45,8% respecte al mes anterior. D’aquests, un 59,2% han estat de caràcter temporal, fet que consolida —per quart mes consecutiu— l’augment del pes d’aquesta tipologia contractual.

 

Veure les dades