Més del 40% de les principals empreses internacionalitzades creuen que hauran de dur a terme canvis importants a nivell organitzatiu durant els propers tres anys.
En primer lloc, a l’esquema tradicional de divisió de l’empresa (producció, finances, ventes i+D, etc.) caldrà afegir-hi un departament d’anàlisi de dades. Els resultats dels analistes de dades seran indispensables per als altres departaments, de manera que establir mecanismes que permetin la circulació ràpida i eficient d’aquesta informació serà clau. Però la circulació d’informació no només serà necessària dins l’empresa, sinó que la connexió entre empreses i els seus proveïdors externs serà la base de l’èxit en el món digital.
D’altra banda, les divisions hauran de ser flexibles i amb un alt nivell de dependència, per tal de poder respondre amb rapidesa als interessos dels consumidors.
Un sistema organitzatiu tradicional, com per exemple de jerarquia piramidal, ja no serà capaç de satisfer aquestes necessitats de flexibilitat. La diversitat de projectes i de productes que caldrà produir voldrà dir que, per exemple, les posicions de lideratge hauran de rotar segons les especialitats dels treballadors.