Píndoles de coneixement


Aquesta secció recull les píndoles de coneixement de l'Observatori Socioeconòmic d'Osona


El futur de la realitat virtual

Observatori

  • La realitat augmentada (AR) consisteix a afegir informació visual i auditiva al món físic, de manera que l’experiència a l’hora de dur a terme una tasca sigui millorada. L’augment es duu a terme a través de dispositius que renderitzen i mostren aquesta informació. En canvi, la realitat virtual (VR) consisteix en una simulació generada per ordinador d’un espai virtual en tres dimensions dins un espai contingut, on els espectadors poden interactuar amb el mon virtual de manera realista. La realitat virtual requereix equipament com per exemple cascs i ulleres.

  • Durant els darrers anys, les tecnologies de AR i VR no només han estat millorades, sinó que es avenços han permès crear models prou econòmics per què el consumidor mitjà se’ls pugui permetre. Per exemple, durant l’any 2016 es van posar a a venta tres dispositius de VR destinats al gran públic: Oculus Rift (399€), HTC Vive (599€) i Playstation VR (399€).

  •  
  • Tot i que les ofertes actuals es centren en el camp de l’entreteniment, el potencial de la realitat virtual va molt més enllà, amb capacitat per revolucionar camps com l’educació, la salut i la indústria. Actualment el mercat de realitat virtual de un valor de 1.900 milions $, però s’espera que de cara el 2020 aquest valor augmenti fins els 22.000 milions $.
Tecnologies disruptives