Píndoles de coneixement


Aquesta secció recull les píndoles de coneixement de l'Observatori Socioeconòmic d'Osona


La recerca de la individualitat

Observatori

Durant les darreres sis dècades el món desenvolupat ha viscut en una relativa tranquil·litat i bonança econòmica. La manca d'amenaces militars reals, de calamitats econòmiques com la Gran Depressió dels anys 30, i el canvi en la naturalesa de les feines, que han passat de les grans produccions en cadena a tenir una major al sector presència del sector serveis i a feines individuals més creatives, han creat una societat més educada, més oberta al món i també més individualista.

En aquest context, l’aparició de les xarxes socials no podia ser més adient: Una eina que permet projectar la marca personal al món. Durant els seus primers anys d’existència, existia una sensació de llibertat que poc a poc ha anat sent substituïda per la preocupació de com cuidar i estudiar aquesta marca personal, tenint en compte que la imatge que es projecti al món virtual actualment serà valorada a nivell social i laboral però, sobretot, accessible.

Per a les empreses, aquesta recerca de la individualitat implica que les persones i la comunicació amb els consumidors s’han de posar al centre de la proposta de valor. Conceptes com la participació o la transparència són claus per entendre i guanyar la confiança d’unes persones que ja no accepten un rol passiu ni se senten còmodes delegant les seves decisions a un representant de la seva comunitat. Tothom vol ser el seu propi representant.

Malgrat la tendència de l’individualisme és un fet, la identificació de la comunitat com a refugi i el reconeixement de la força de la comunitat segueixen formant una part essencial en la identitat de les persones.

 
L'individu al centre de tot