Píndoles de coneixement


Aquesta secció recull les píndoles de coneixement de l'Observatori Socioeconòmic d'Osona


Les característiques del consum ètic

Observatori

Una de les formes més significatives que tenen actualment les persones per tenir un impacte en el món és a través de les seves decisions de consum. La línia que separa el consumidor de l’empresa que ven els productes és cada cop més borrosa. Els consumidors formen cada cop una part més important en el teixit de l’empresa, en una simbiosi que fa que els productes s’adaptin a les seves necessitats.

Els consumidors volen que les empreses incorporin un component ètic important a les seves marques: Això implica que les marques han de fer sacrificis importants per tal que els seus consumidors no els hagin de fer. Actualment, un 72% de la població opina que les empreses estan fracassant a l’hora de tenir cura del planeta i la societat.

Aquests sacrificis depenen de l’àrea de negoci i l’abast de cada empresa. Per exemple, la cadena de supermercats Tesco va deixar de vendre dolços ensucrats i la cadena de botigues CVS va deixar de vendre tabac als seus establiments. Per la seva banda, l’empresa d’electrònica Intel va deixar d’utilitzar minerals provinents de zones de conflicte.

De nou, l’única forma que tenen actualment les empreses per entendre quines són les necessitats i preocupacions dels seus consumidors és la de generar empatia a través de la comunicació continuada.

L'individu al centre de tot Sostenibilitat Transparència