Píndoles de coneixement


Aquesta secció recull les píndoles de coneixement de l'Observatori Socioeconòmic d'Osona


1.800 milions de Millennials

Observatori

Els Millennials estan en posició de donar una nova forma a l’economia, canviant la manera de comprar i vendre, i obligant a les empreses a decidir com redirigiran el seu negoci durant les pròximes dècades. Els qui la formen són els nascuts aproximadament entre els anys 1980 i 1995. Es caracteritzen per tenir una visió del món diferent de la de les generacions anteriors. Han crescut en una època de canvis socials i tecnològics molt ràpids, que els han donat unes prioritats i expectatives concretes.

Una mostra d’això és el que prioritzen l’accés per sobre de la propietat mitjançant activitats com l’economia col·laborativa, a l’hora d’accedir a productes com el transport i l’habitatge. Per exemple, un 60% dels joves de 25 a 43 anys són llogaters en comptes de compradors, en comparació al 52% de l’any 2005.

La gran importància dels Millennials pel que fa l’economia mundial rau principalment en dos factors: El primer és que són la generació viva amb més quantitat de persones (1.800 milions). Això vol dir que l’any 2025 la força de treball mundial consistirà en un 75% de Millennials. En segon lloc, es tracta d’una generació d’influencers. Això vol dir que les seves opinions i decisions de compra no els afecten només a ells sinó que s’encomanen a amics i familiars, tenint això un impacte econòmic molt més gran.

Com a compradors, els Millennials tenen afinitat per la tecnologia, i l’utilitzen a l’hora de comparar preus, serveis i informació de producte per tal d’escollir la marca que els ofereixi la major conveniència al menor cost.

Si durant els propers anys, els Millennials passaran a formar el gruix de la massa treballadora, la nova joventut passarà a ser l’anomenada Generació Z. Aquesta generació la formen els nascuts aproximadament a partir dels anys 1995 i 2005, i es calcula que el seu impacte econòmic actual està al voltant dels 535.000 milions d’euros. Aquesta xifrà augmentarà durant els propers anys, els membres d’aquesta generació ocuparan el segment d’edat dels 18 als 24 anys, el més influent en el consum, no només seu sinó com a influència sobre els altres segments poblacionals.

 

Canvis en l'estructura social